9 december.


idag är det Anna-dagen, min namnsdag alltså. det är också pepparkakans dag, andra advent, dagen man lägger lutfisken i blöt och den traditionella dagen att avsmaka årets julöl, därav uttrycket "Anna med kanna".
himla massa grejer idag då. köpte pepparkakor innan när vi handlade. dels för att det just är pepparkakans dag, men mest för att det är så gott :)

ikväll är det så äntligen dags för Miami Ink och Yippee Ki-Yay MF. love it.

Anna
Namnet är bibliskt och kommer av det hebreiska Hannah. Betydelsen är nåd eller den benådade. I flera språk används namnet även som lallord för mamma.
Jungfru Marias mamma var den helige Anna.
På 1800-talet var Anna det vanligaste namnet. Anna har varit ett av de vanligaste namnen i Norden sedan medeltiden.

ja, jag gillar mitt namn.... ;)

image77


Kommentarer
Postat av: anna

annor är bäst juue :)

2007-12-10 @ 09:38:12
URL: http://strangerinthesky.blogg.se
Postat av: bellisima

Svar: det är mina föräldrars hus vi lånar.
Grattis på namnsdagen!

2007-12-10 @ 10:29:05
URL: http://bellisima.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0